2007. november 27., kedd

Belföldi turizmus

1990-től kezdődően Kína belföldi turizmus a soha nem látott mértékben kezdett növekedni, 2001­ben a belföldi turisták száma 780 millió fő volt, szemben az 1990-ben regisztrált 280 millió fővel. Ez éves szinten 9,8%-os növekedésnek felel meg a belföldi utazások számában 1990 és 2001 között. 2001-ben a belföldi turizmusból származó bevételek elérték a 42,6 milliárd USD-t, ezzel Kína turisztikai bevételeinek 70,5%-a a belföldi turizmusból származik.

A belföldi turizmus dinamikus növekedéséhez hozzájárult az állami vezetés aktív közreműködése, felismerve a belföldi turizmus gazdasági és társadalmi jelentőségét. Az ötnapos munkahét bevezetésével és az állami ünnepnapok számának növelésével megnövekedett a kínai dolgozók szabadideje, a gazdaság fejlődésével pedig a rendelkezésre álló jövedelem. Az 1999-ben az Központi Bizottság által bevezetett „Nemzeti ünnep” ( október 1.) révén már 3 ún. „aranyhét” is utazásra ösztönzi a lakosságot. Ezen ünnepnapok alatt regisztrálták a belföldi turisztikai bevételek 18%-át 2001-ben.